Czym są reklamy PPC?

Co oznacza PPC? PPC to skrót od pay-per-click. PPC to forma marketingu internetowego, w ramach której reklamodawcy płacą opłatę za każde kliknięcie jednej z ich reklam.

Można to łatwo traktować jako sposób płacenia, aby ludzie odwiedzali Twoją witrynę. Innym sposobem na to jest SEO (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek). Jednak SEO przyciąga odwiedzających do Twojej witryny organicznie, zamiast płacić za ten sam ruch.

Reklama. Dlaczego warto korzystać z PPC, gdy SEO jest bezpłatne?

Każda udana kampania marketingu cyfrowego będzie wykorzystywać połączenie zarówno PPC, jak i SEO, aby uzyskać wyniki.

Jasne, marketing SEO może wydawać się lepszą opcją na papierze. W końcu nic Cię to nie kosztuje. Jednak SEO zajmuje dużo czasu i może minąć wiele miesięcy, zanim zaczniesz dostrzegać korzyści.

Cena, jaką płacisz za PPC, jest minimalna i często nie ma znaczenia, gdy umieszczasz ją obok współczynników konwersji. Użytkownicy, którzy klikają Twoją reklamę PPC, prawdopodobnie już są na etapie rozważania i zamiaru zakupu. Dlatego są bardziej skłonni do dokonania zakupu w porównaniu z ruchem SEO. Tak więc zasadniczo czerpiesz więcej pieniędzy z reklamy niż wkładasz.

Jak działają płatne media?

Za każdym razem, gdy miejsce reklamowe staje się dostępne na stronie wyników wyszukiwania (SERP), natychmiast odbywa się aukcja na podstawie słowa kluczowego.

Nie martw się, nie musisz siedzieć przy komputerze i sprawdzać te aukcje w każdej sekundzie dnia. Aukcje są zautomatyzowane za pośrednictwem platform takich jak Google Ads. Ustawiasz budżet i słowa kluczowe, a reszta robi się za Ciebie.

Te aukcje są uruchamiane za każdym razem, gdy użytkownik szuka czegoś w wyszukiwarce. Jeśli to wyszukiwane hasło pasuje do tego, dla czego reklamodawcy chcą wyświetlać reklamy, rozpoczyna się aukcja. Aukcja opiera się na słowach kluczowych licytowanych przez reklamodawców. Reklamy, które wygrają aukcję, będą wyświetlane na stronie wyników wyszukiwania. To, czy wygrasz aukcję, zależy od kilku czynników, takich jak budżet i jakość reklamy PPC.

Jak zacząć korzystać z PPC?

Jeśli nigdy wcześniej nie korzystałeś z marketingu PPC, najlepiej najpierw skonsultować się ze specjalistami. Musisz mieć na uwadze budżet na licytację, a także zdolność do tworzenia różnych typów reklam graficznych – po ustaleniu, które są odpowiednie dla Twojej firmy.

Ostatecznie, do utrzymania dochodowych kampanii PPC potrzeba sporo wiedzy technicznej. Choć na początku może się to wydawać mylące, wszystko nabierze sensu, gdy zaczniesz widzieć wyniki.